TILAUKSEN PERUUTTAMINEN JA REKLAMAATION TEKEMINEN

Peruuttaminen

Nämä ehdot koskevat vain Indecorian verkkokaupassa tehtyjä ostoksia. Myymälässä tehtyihin kauppoihin sovelletaan kuluttajansuojalain mukaisia ehtoja.

Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa siitä, kun tuote on vastaanotettu. Sinun on ilmoitettava meille sopimuksen peruuttamisesta käyttämällä liitteenä olevaa peruuttamislomaketta tai muulla kirjallisella tavalla. Lähetä ilmoitus peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Palauta liitteenä oleva lomake, kun lähetät tuotteen takaisin. Ennen peruuttamista tulee aina olla ensin yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun osoitteeseen asiakaspalvelu@indecoria.fi tai numeroon 040-2408453 (arkisin klo 10-14). Asiakaspalvelumme opastaa sinua tuotteen palauttamisessa.

Peruuttamis- ja palautusoikeus ei koske pakkauksen/sinetin avaamisen jälkeen hygeniatuotteita (esimerkiksi tyynyt, peitteet, patjat ja niiden suojat sekä lakanat ja tyynyliinat) ja tuotteita, jotka on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu. Kts. Tilaus ja toimitusehdot (indecoria.fi/verkkokaupan-tilaus–ja-toimitusehdot)

Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme maksamasi tuotteita ja kuljetusta koskevat suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona saamme tietää päätöksestäsi peruuttaa sopimus. Asiakas vastaa palautuskustannuksista. Suoritamme palautuksen lomakkeessa ilmoittamallesi tilille. Palautuskustannuksia ei palauteta, vaan ne pidätetään maksamastasi suorituksesta. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran/tavarat takaisin.

Lähetä tavarat ja tämä lomake takaisin tai luovuta ne meille viivytyksettä tai, mikäli olet ilmoittanut peruuttamisesta aikaisemmin muulla tavalla, viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona ilmoitit meille peruuttamisesta. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti niin kauan, kunnes olet saanut rahat tilillesi.

Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Yhteystiedot Indecoria Oy,
Kauppakeskus Itis, Itäkatu 1-5 C 113, 00930 Helsinki. puh. 040-2408453 (arkisin 10-14), asiakaspalvelu@indecoria.fi

Reklamaatio/takuu

Katso myös: Tilaus- ja toimitusehdot

Olet velvollinen tarkistamaan tuotteen heti tuotetta vastaanotettaessa. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on heti pyydettävä tavarankuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen on otettava viipymättä yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun. Tuotetta ei saa antaa takaisin kuljetusyhtiölle ennen kuin asiakaspalveluun on otettu yhteyttä. Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava verkkokaupan asiakaspalveluun, kuitenkin ennen kuin 7 päivää on kulunut tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen kyseisillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Indecoria vastaa tuotteissa olevista (piilevistä) virheistä ja puutteista normaalin kuluttajansuojalain 5:12 mukaisen yleisen virhesäännöksen mukaisesti. Lisäksi sovelletaan Indecorian kuluttaja-asiakkaille suunnattuja takuuehtoja (indecoria.fi/takuuehdot).

Mikäli tuote on takuuta koskevien ehtojen mukaisesti virheellinen, tulee tästä ilmoittaa mahdollisimman pian verkkokaupan asiakaspalveluun. Palautus-/reklamaatiolomake ja kuvat tuotteesta virheen todistamiseksi on palautettava viimeistään 1 kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä hetkestä, kun virhe olisi pitänyt havaita. Indecoria ei ole velvollinen korvaamaan virhettä, mikäli tätä määräaikaa ei noudateta tai jos asiakkaalla ei ole esittää kuittia tai muuta ostotodistusta tuotteen ostosta. Lisäksi edellytetään, että virhe on laadultaan sellainen, että sitä ei olisi voinut kohtuudella havaita asiakkaan tarkistaessa tuotteen tilausta vastaanotettaessa.

Virheen laadusta riippuen tuote korjataan tai asiakkaalle toimitetaan uusi vastaava tuote. Hinnanalennus on mahdollista, mikäli virhettä ei voida ilman kohtuuttomia kustannuksia korjata eikä uutta vastaavaa tuotetta voida toimittaa. Indecoria ei ole vastuussa asiakkaalle virheestä johtuvasta välillisestä vahingosta (esim. puhtaat varallisuusvahingot). Indecoria vastaa vain tuotteen korvaamisesta.