INDECORIAN TOIMITUSEHDOT

1. Yleistä

Nämä ehdot koskevat vain Indecorian verkkokauppaa, jonka ylläpitäjänä toimii:

Indecoria OY
Kauppakeskus Itis
Itäkatu 1-5 C 113
00930 Helsinki
Y-tunnus: 2242531-7

Myymälässä tehtyihin kauppoihin sovelletaan kuluttajansuojalain mukaisia ehtoja.

Indecorian verkkokauppaa käyttämällä hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut niiden noudattamiseen.

Indecoria Oy varaa oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta julkaisemalla uudet päivitetyt ehdot verkkokaupan sivustolla. Tutustu kulloinkin voimassaoleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

2. Katkot tai keskeytykset palvelussa

Indecoria Oy ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa, eikä vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista kuin pakottavan lainsäädännön puitteissa. Keskeytykset palvelussa saattavat aiheutua esim. verkkokaupan ylläpidon ja/tai laitteiston huoltotoimien vuoksi.

3. Tilaamisen edellytykset

Tilaaminen Indecorian verkkokaupasta edellyttää, että noudatat näitä ehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat tilauksen edellyttämät tiedot kokonaisuudessaan ja totuuden mukaisesti. Täytä kaikki antamasi tiedot huolellisesti ja korjaa itseäsi koskevat virheelliset tiedot viipymättä. Säilytä asiakastilisi tietojen käsittelyyn edellytetyt käyttäjätunnukset huolellisesti siten, etteivät ne joudu ulkopuolisten haltuun. Indecoria ei vastaa siitä, jos lähettämäämme tilausta tai asiakkuuttasi koskevat asiakirjat tai tiedotteet eivät tule perille antamiesi tietojen virheellisyyden vuoksi.

4. Henkilötietojen käsittely ja turvallisuus

Antamasi henkilötiedot tallennetaan Indecoria Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin. Tarkempi kuvaus henkilötietojen käsittelystä, säilyttämisestä ja turvaamisesta löytyy tietoturvasivultamme.

Käytämme verkkokaupassa salattua yhteyttä, jonka avulla suojaamme asiakkaan ja verkkokaupan välistä tiedonsiirtoa.

Sivustolla käytetään evästeitä (cookie). Evästeet ovat pieniä tekstimuotoisia tiedostoja, jotka mahdollistavat verkkokaupassa vierailevien kävijöiden seurannan. Tällä helpotetaan kaupassa asiointia monella tavoin, mm. sisäänkirjautumista. Evästeiden käytöstä saatava tieto on anonyymiä, mutta se voidaan myös yhdistää käyttäjän antamiin tietoihin mm. mainonnan kohdentamistarkoituksessa. Evästeiden käyttö on turvallista, eivätkä ne tee muutoksia tai vahingoita käyttäjän omia tietokoneita tai tiedostoja. Evästeiden käytön voi halutessaan kytkeä pois verkkoselaimen asetuksia muuttamalla. Indecoria ei vastaa mahdollisista evästeiden estosta johtuvista verkkokaupan käyttöön tai ominaisuuksiin liittyvistä vaikutuksista.

Verkkokaupassamme hyödynnetään Google Inc:n Google Analytics analysointityökalua, joka auttaa meitä ymmärtämään verkkokauppamme käyttöä evästeiden kautta kerätyn tiedon avulla. Google tallentaa, lähettää ja käyttää keräämiään tietoja käyttöehtojensa mukaisesti (linkki) ja tietoja saatetaan käsitellä myös muussa maassa kuin missä itse asut. Google saattaa myös luovuttaa tietoja kolmansille osapuolille käyttöehtojensa mukaisesti, jos voimassaoleva lainsäädäntö näin edellyttää tai jos Google käyttää kolmatta osapuolta tietojensa käsittelyyn. Ip-osoitetta ei yhdistetä muihin Googlen sinusta tallentamiin tietoihin. Google Analyticsin antamia tietoja käytämme verkkokaupan asioinnin analysointiin ja raportointiin sekä tarjoamiemme verkkopalveluiden kehittämiseen. Evästeiden käytön voi estää muuttamalla verkkoselaimen asetuksia, mutta emme vastaa tämän vaikutuksista sivuston toimivuuteen. Verkkokauppaamme käyttämällä hyväksyt, että Google käyttää tietojasi kuvatulla tavalla käyttöehtojensa mukaisesti.

5. Tilaaminen

Tuotteita voit tilata joko rekisteröitymällä verkkokaupan asiakkaaksi tai ilman rekisteröitymistä. Tilausta tehdessäsi on sinun kuitenkin annettava vähintään tilausta varten tarvittavat tiedot. Tuotteen saatavuustiedot sekä arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.

Tuotteen vastaanotettuasi on sinulla seitsemän (7) päivää aikaa ilmoittaa mahdollisesti havaitsemistasi kuljetuksen aikana syntyneistä vaurioista, jonka jälkeen vaurioilmoitusta ei enää hyväksytä.

Kuluttajansuojalain tarkoittaman peruuttamisoikeuden mukaisesti sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä lopullinen ostopäätös. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, eikä alkuperäisessä myyntipakkauksessa saa olla vaurioita ja sen tulee olla siisti.

Kun olet suorittanut maksun tilaamistasi tuotteista, lähetämme sinulle asiakastiedoissa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen vastaanottokuittauksen, josta voit tarkastaa tilauksesi tiedot. Mikäli tämän jälkeen haluat muuttaa tai peruuttaa tilauksesi, pyydämme sinua olemaan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@indecoria.fi tai puh. 040 240 8453, ark. 10-18)

Indecorian verkkokaupasta tilaaminen edellyttää 18 vuoden ikää.

6. Maksaminen

Hyväksytyt maksutavat

Maksupalvelun tarjoaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksun saajana on Maksuturva Group Oy.

Verkkopankit
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.
Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

Yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
y-tunnus: 2121703-0
Ruoholahdenkatu 23
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
www.maksuturva.fi

Klarna maksutapa
Verkkokaupassa voidaan maksaa myös Klarna laskulla ja Klarna tilillä. Luoton myöntää Klarna.

Klarna Lasku – 14 pv maksuaikaa

Klarna Laskun avulla saat tuotteet kotiisi mukavasti ja turvallisesti ennen kuin sinun tarvitsee maksaa mitään. Senkin jälkeen voit päättää, maksatko koko summan kerralla, vai lyhennätkö loppusummaa pienemmissä erissä.

Klarna Tili – Maksa erissä

Klarna Tili auttaa jakamaan maksut tasaisesti kooten eri kaupoista tehdyt ostot yhdelle laskulle, jonka maksaminen on helppoa aina seuraavan kuukauden lopussa. Voit myös jakaa maksuja, ja päättää, minkä verran kuukaudessa maksat.

7. Oikeus evätä tilaus

Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, ottaa asiakaspalvelumme sinuun yhteyttä tilauksen yhteydessä antamillasi yhteystiedoilla. Puuttuva tuote hyvitetään sinulle käyttämäsi maksutavan mukaan. Tarvittaessa Indecorialla on oikeus perua kauppa. Indecorialla on oikeus muuttaa tuotteiden tilausehtoja tai rajoittaa niiden saatavuutta ilmoittamalla siitä verkkokaupassa. On hyvä huomioida, ettei ostoskoriin valittuja tuotteita ole varattu ennen kuin koko tilaus on maksettu.

8. Toimitustavat ja -kulut

Toimitamme suurikokoiset tilaukset pääkaupunkiseudulla KS Logisticsin kuljetuksella ja pienemmät Postin pakettina, muualle Suomeen Postin tai kuljetusliikkeen kuljetuksella tai Postin pakettina. Jos valitset toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, kotiinkuljetuksen hoitava taho ottaa sinuun yhteyttä ennen toimitusta, pääsääntöisesti jo toimitusta edeltävänä päivänä. Valitsemme kotiinkuljetuksen lähetyksen koon ja eri toimittajien hinnastojen perusteella. Rahtitarjoukset ovat voimassa manner-Suomen alueella. Mikäli toimitusosoite on vaarallisessa ja/tai vaikeakulkuisessa paikassa, on asiakkaan sovittava kuljetusjärjestelyistä tapauskohtaisesti Indecorian asiakaspalvelun kanssa.

Jos valitset toimituksen kotiin saakka, kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä sinuun. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle, esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle.

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuna.

9. Tuotteiden palautus

Tuotteiden saavuttua perille sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä lopullinen ostopäätös. Ilmoitus peruuttamisoikeuden käyttämisestä on tehtävä Indecorian asiakaspalveluun 14 päivän kuluessa. Palautettavat tuotteet on toimitettava asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti ilman viivytystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen jättämisestä. Mikäli tuotteet palautetaan 14 päivän sisällä tuotteiden toimituksesta, ei erillistä palautusilmoitusta ole välttämätöntä tehdä.

Huomioi seuraavat asiat palautuksen yhteydessä:

  • Käsittele palautettavaa tuotetta/tuotteita huolellisesti ja varoen.
  • Mikäli tuotetta on käytetty, pesty tai käsitelty huolimattomasti, tuotteella ei ole palautusoikeutta.
  • Tuotetta palautettaessa täytyy palauttaa kaikki tuotteen mukana toimitetut osat, käyttöohjeet sekä tuotteen pakkausmateriaalit.
  • Sinetöitynä toimitettuja tuotteita ei voi palauttaa avattuna hygieniasyistä. Tällaisia tuotteita ovat mm. sängyt, patjat, petauspatjat ja vuodevaatteet. Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia.
  • Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tai muunneltu asiakkaan toiveiden mukaisesti.
  • Näiden ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta/tuotteita ei hyvitetä eikä niitä palauteta asiakkaalle. Tällöin vastaat myös palautuksesta johtuvista kuljetus- ja käsittelykuluista.

10. Maksusuoritusten palauttaminen

Indecoria palauttaa palauttamiesi tuotteiden maksusuorituksen 14 päivän kuluessa palautus- tai peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta sillä edellytyksellä, että palautetut tuotteet on vastaanotettu. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Kotiinkuljetuksesta tai mahdollisten asennustöiden aiheuttamista kuluista ei suoriteta palautusta.

Mikäli maksat tuotteet laskulla, voit koko tilauksen palauttaessasi jättää saamasi laskun huomiotta tuotteiden hinnan osalta. Huomaathan, että mahdolliset toimituskulut tai asennuksesta aiheutuvat veloitukset täytyy tässäkin tapauksessa maksaa.

Suosittelemme, että otatte yhteyttä asiakaspalveluumme kaikissa peruutuksia ja palautuksia koskevissa asioissa, saadaksenne tarkat ohjeet palautuksen tekemistä varten (sähköposti asiakaspalvelu@indecoria.fi tai puh. 040 240 8453, ark. 10-18).

11. Takuu ja myyjän virhevastuu

Indecoria antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden takuun tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Valmistajan takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Tuotteen takuuseen sovelletaan tuotteen mukana toimitettuja takuuehtoja, joihin saattaa sisältyä rajoituksia. Takuutodistuksena toimii tilauksen yhteydessä toimitettava lähetysluettelo.

Asiakkaan on ilmoitettava havaitsemastaan tuotteen virheestä Indecorialle kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu, kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluttua. Tuotteen takuuaikana Indecoria voi vapautua vastuusta, mikäli tuotteen virhe tai rikkoutuminen johtuu tuotteen vääränlaisesta käytöstä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta syystä, esim. huolimattomuudesta, tuotteen väärin kasaamisesta. Takuu ei kata tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta, esim. sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta. Indecorialla on oikeus veloittaa sinulta tarkistusmaksu, mikäli tuotteessa ei havaita virhettä tai sen syy johtuu edellä mainituista syistä.

Indecoria ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esim. kulmasohvan osat eivät mahdu ovesta sisälle tai pitkät osat eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Indecoria ei myöskään vastaa edellä mainituista seikoista johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esim. ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esim. kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkupoeräisessä pakkauksissaan. Tällaisissa tapauksissaemme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

12. Asiakasviestintä

Indecorialla on aina oikeus käyttää asiakkaan antamia yhteystietoja tilauksen käsittelyn ja maksuliikenteen edellyttämään viestintään. Markkinointiviestintää lähetetään vain asiakkaille, jotka ovat tämän nimenomaisesti sallineet hyväksymällä verkkokaupan sopimusehdot ja tilanneet tuotteita verkkokaupasta. Voit peruuttaa markkinointiluvan tai tehdä siihen muutoksia ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (Puh. 040 240 8453, ark. 10-18).

13. Muut ehdot

Indecoria ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esim. kulmasohvan osat eivät mahdu ovesta sisälle tai pitkät osat eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Indecoria ei myöskään vastaa edellä mainituista seikoista johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esim. ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esim. kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

Näihin Indecorian verkkokauppaan sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin Indecoria Oy:n ja asiakkaan välillä sovelletaan Suomen lakia.

Indecoria Oy vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Suosittelemme ottamaan etukäteen yhteyttä kuluttajaneuvontaan, sillä kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, mikäli näin ei olla ensin toimittu.

14. Selvät hintavirheet

Varaamme oikeuden perua tilaus, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tilannetta, jossa verkkokaupassa tarjotun tuotteen hinta poikkeaa tavanomaisesta hintatasosta niin paljon, että keskivertokuluttajan voidaan katsoa ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Esimerkiksi, jos tuotteelle ei ole merkitty hintaa lainkaan tai sen hinta on 0,00 euroa, on kyseessä mitä luultavimmin hinnoitteluvirhe. Samoin kyse on hintavirheestä, jos tavallisesti satojen eurojen hintaiselle tuotteelle on asetettu niin alhainen hinta, että sitä yleisen käsityksen mukaan voidaan pitää virheellisenä.

15. Ylivoimainen este

Indecoria ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästyksistä tai vahingoista. Tällaisena voidaan pitää estettä, joka aiheutuu Indecoria Oy:n vaikutusmahdollisuuden ulkopuolella, jota se ei ole voinut ennakoida tai jonka seuraamuksia se ei ole voinut välttää. Tällaisiksi esteiksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairaustapaukset, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt tuotannossa, tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt kuljetus- tai maantieliikenteessä. Ylivoimaisen esteen jatkuessa yli kuukauden on sekä Indecorialla että asiakkalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.